A Newt COMS rendszert speciálisan hulladékgazdálkodási cégeknek fejlesztettük.

A technológia működőképességét valós vállalati környezetben a pécsi BIOKOM Kft. szállítási részlegén teszteltük. A termék véglegesítésénél figyelembe vettük a szállítási üzletág munkavállalóinak igényeit, kéréseit. Alkalmazásával a rendszer lehetővé teszi a hulladékszállítási feladatok pontos nyomonkövetését, növeli a szállítási üzletág hatékonyságát. Az igazi újrahasznosítás alapjait teremti meg.

A Newt COMS használatával átláthatóvá válik a hulladékszállítás, a gépjárművek útvonalai optimalizálhatók, a felesleges kitérők és a 'fekete űrítések' megszűnnek, csökken az üzemanyag-felhasználás, növekedik a munkavégzés hatékonysága, ezáltal garantálhstó az olcsóbb üzemeltetés és kisebb CO2-kibocsátás.

A Newt COMS több mint egy flottakövető rendszer. Nem csupán megmutatja, hogy a járművek merre járnak és mennyi üzemanyagot fogyasztanak, hanem a vállalatirányítási rendszer szerves részét képezve a valós napi feladatvégzést is támogatja, dokumentálja. Ellenőrzi a munkábaállást, a tengelyen töltött időt, kezeli, ellenőrzi és dokumentálja a napi feladatvégzést, támogatja a számlázást, szöveges és beszédkommunikációs lehetőséget biztosít, figyeli a tankolást és üzemanyag-fogyasztást, térképes és feladatspecifikus on-line megjelenítést biztosít. 

Folyamatot követünk, nem járműveket

A Newt COMS bevezetésének előnyei

A rendszer bevezetésével csökken a hulladékgyűjtéshez és szállításhoz szükséges idő, jelentős üzemanyag-megtakarítások érhetők el, az adminisztrációs feladatok jelentősen leegyszerűsödnek, csökken az adminisztrációra és az ellenőrzésre szánt idő. Röviden időt és pénzt takaríthatunk meg amellett, hogy átláthatóbbá válik a munkavégzés.

A Newt COMS főbb funkciói:

• Tömörítős, konténeres, hótoló és sószóró gépjárművek nyomon követése
• Adatok automatikus tárolása
• Napi teljesítmények folyamatos elemzése
• Controlling adatok gyűjtése (excel-exportálható)
• Járművek helyzetének térképi megjelenítése (GIS)
• Műszaki paraméterek gyűjtése (szedés, pihenés,utazás státuszok elkülönítése)
• Speciális funkcióként jelenik meg a telítettség mérése
• Térképi információk visszajátszási lehetősége
• Adminisztráció csökkentése (ERP csatlakozási lehetőség)
• A Newt rendszert üzemeltető egyben az adat tulajdonosa és birtokosa

Gépjárművek napi teljesítményének folyamatos nyomon követése, elemzése.

Minden járműhöz felvihetőek a normák és a normaszorzók. A futott kilométerek és az egyéb fogyasztást befolyásoló tényezők (hidraulika szívattyú, hegymenet stb.) figyelembe vétele után a program kimutatja a tankolt üzemanyag és a norma közti különbségeket.

A rendszer automatikusan jelzi

Tömörítős autóknál:

az ürítő/tömörítő rendszer működését
a felépítmény telítettségét

Konténeres autóknál

a konténeremelő rendszer működését

Hótoló és síkosságmentesítő autóknál

a hóeke használatát
a sószóró működését, stb...

A lejárt környezetvédelmi vizsga, a sebességtúllépés, a járatterület elhagyás, a hirtelen üzemanyagfogyás figyelmeztetésként jelennek meg a panelen. Ezeket a figyelmeztetéseket a kezelő nyugtázza.

A gépjárművek helyzetének térképi megjelenítése (GIS)

A program minden jármű adatát on-line módon megjeleníti a térképen. A járművek több alcsoportba sorolhatók (pl.: tömörítős, kétkaros konténeres, görgős konténeres, egyéb) ezeket a program különböző színekkel jelöli. A térképes megjelenítő rendszer a kezelő számára megkülönböztetett színekkel megmutatja a gépjárművek pillanatnyi helyzetét a részletes menüben pedig az összes státuszát.

A járművek megjelenítése rendezhető: rendszám, típus, gyártmány stb. szerint. Saját objektumok felvitelére is lehetőség van, a szoftver különböző piktogramokkal jelöli a szelektív szigeteket és a kihelyezett konténereket is. Térképen megjelölhetőek a partnerek telephelyei, szállítási helyei is. Egy partnernek több szállítási címe is rögzíthető a rendszerben. 
Minden a térképen található objektum, például szelektív gyűjtősziget, kihelyezett konténer, jármű kiválasztható. A kiválasztott objektum részletes adatai megjeleníthetők. Az adatok között a konténer kapacitása, nyilvántartási száma, de akár a kiterjedése is megadható. Minden különböző típusú objektumnak különböző piktogram a jelképe.

A diszpécser munkáját a címkeresési funkció segíti. A helység és utca bevitele után a térkép az adott földrajzi pontra ugrik. A program minden leütött karakter után csökkenti a találati listát. A sofőr a konkrét találat után akár házszám szintig is „zoomolhat”.

Az on-line módon megjelenített információkat a rendszer folyamatosan menti, így azok bármikor visszakereshetők, visszajátszhatók.

Térképi információk visszajátszási lehetősége

A visszajátszó modul a következőképpen működik: ki kell választani egy adott intervallumot, majd egy járművet vagy területet, mej után a program visszaadja a keresés eredményét, melyet grafikus, vagy nyomtatott módon nyerhetünk ki a rendszerből. A visszajátszást elindíthatjuk, megállíthatjuk, lassan vagy gyorsan is léptethetjük, valamint minden jármű részletes adatait is visszanézhetjük. 

Mind on-line, mind visszajátszás módban is alkalmas a megjelenítő program járművek részletes műszaki és egyéb információinak megjelenítésére. Egy jármű kiválasztása után a részletes adatokat tartalmazó ablakban megjelenik minden egyes bekötött mérő átalakítóról beérkezett információ, az aktuális járművezető vagy rakodók neve, a jármű pillanatnyi sebessége, a hidraulika szivattyú működési állapota, stb..

Gépjárművek adatainak automatikus tárolása

• Minden fedélzeti számítógép azonnal adatot küld, ha:
• bejelentkezik egy járművezető vagy rakodó, beüti a menetlevélszámot,
• tankolt üzemanyagot,
• mérlegelési adatokat küld,
• elvégez egy kiadott feladatot, tolat vagy
• valamely digitális esetleg analóg bemenete megváltozik

Ebben az esetben minden egyéb adat is bekerül a szerverre, mint például a jármű földrajzi helyzete 3-5 méteres pontossággal. Akkor is adatot küld a berendezés, ha megtett 100 métert vagy a gyújtás alatti várakozási idő több mint 2 perc. Abban az esetben, ha a jármű nem üzemképes (nincs gyújtás alatt) a berendezés a várakozás minden harmadik percében életjelet ad magáról. Az adatbázis szerver kapacitástól függően minden adatot évekre visszamenőleg tárolhat. A fedélzeti számítógépek üzemórától függően akár fél éves másodperc részletességű adattartalommal rendelkezhetnek. Baleset esetén a másodperces adatok notebook segítségével letölthetők a járműről. Egyéb esetekben a szerveren tárolt 100 méteres vagy két perces felbontású normál adatok is elegendőek. A keletkezett és tárolt adatokból a rendszer képes a különböző időszakokra (havi, éves) elkészíteni a jelentéseket. A jelentések egy kattintással Excelbe is átadhatók, így további kézzel készített kimutatásokkal könnyen összekapcsolhatók.

Tömörítős gépjárművek utánkövetése

Adott járat, autó és személy összekapcsolása a reggeli munkakezdéskor történik meg. A szedési útvonalon haladva a kijelzőn láthatóvá válik a következő utca neve és a hozzá kapcsolódó rövid megjegyzés is. A program segítségével felvihető és megjeleníthető a tömörítős járatokhoz tartozó szállítási útvonalak térképe. Egy adott járat által bejárni kívánt területen szakaszonként (saroktól-sarokig) megrajzolható és rögzíthető az útvonal. Az útvonalak konkrét járatszámhoz és naphoz rendelhetők. A szedésből kimaradt utcák listáját a fedélzeti számítógép megfelelő gombjának megnyomása után a képernyőn olvashatja a gépjárművezető. A bejárási útvonal rögzítése is a programban történik. A járatok listájában minden tevékenységi sor tartalmazza az utcanevet, a hozzá fűzött megjegyzést, a tervezett elérési időpontot, valamint az edények típus szerinti megoszlását. A járatok sorrendbe szedett utcajegyzéke, mint a napi feladatsor kerül le minden tömörítős jármű fedélzeti számítógépére. 

Konténeres számítógépek nyomon követése

A konténeres gépjárművek esetén a szállítási feladatokat a diszpécser előző nap állítja össze. Adott járathoz tartozó, autó és személy összekapcsolása itt is a reggeli munkakezdéskor történik meg. A feladatokat a fix és a frissen beérkezett munkák közül rendezheti csoportba és oszthatja ki járműre és emberre. A feladatokat előző nap este tölti le a járműveken található berendezésekbe. A diszpécser a feladatok módosítását a nap folyamán többször is elvégezheti, amennyiben szükséges. Lehetőség van a konténeres szállítási feladatok esetén az egy feladathoz rendelt szállítási címek grafikus megjelenítésére. Ezzel segíti a program a diszpécser munkáját abban, hogy az útvonalba esetleg nem illeszkedő feladatokat egy másik, a közelben lévő járműnek adja át. A program lehetőséget ad mind az akusztikus, mind a szöveges kapcsolattartásra a járművek és a diszpécser között. A programmal történhet a járatok előkészítése, a fuvarosztás. A kezelő tudja összeállítani a fix és az új fuvarok járművekre leosztott listáját. Minden jármű esetén a teljesítés visszakerül a rendszerbe.

Adminisztráció csökkentése (ERP csatlakozási lehetőség)

A napi tevékenységek, napi feladatok végrehajtása során a beküldött adatok alapján automatikusan elkészül egy menetlevél, amely tartalmazza a napi fordulók számát, a fordulók során szedett mennyiség mérlegelt adatait, a pihenési és szedési időket, valamint a szivattyúhasználat ideje. A menetlevél utólag karbantartható, nyomtatható. A program Magic környezetben fut. Ez a környezet lehetőséget ad CSV, EXCEL és MSSQL adatkapcsolatra más rendszerekkel. A menetlevél, a bér és szállítás számára CSV kimenettel
biztosítja az exportot. Az export fájl tartalmazza a járatszámot, fordulószámot, a megtett út hosszát, a menetidőt, a gépkocsivezető és a rakodók be- és kijelentkezési időpontját, a közben eltelt időt, mérlegelési adatokat, a tankolt üzemanyag mennyiségét.
A Newt továbbá képes a rendszámfelismerő,- valamint a chip-es edényazonosító rendszerrel való együttes működésre, mely rendszerek integrálása további lehetőséget nyit meg a vállalkozások számára.